ÆGTE STYRKE BYGGES INDEFRA

Innercise giver dig mental styrke, fysisk overskud, livsglæde, sundhed, indre ro og balance.

ÆGTE STYRKE BYGGES INDEFRA

Book en tid hos Psykolog David Owe - fokus på dig og dine vaner og styrker...

Book en tid

Megen terapi går ud på at identificere værdier og ændre handlinger, så ens adfærd bliver værdibaseret. I mine samtaler snakker vi ikke bare om hvad vi skal gøre – vi gør det. Vi snakker ikke bare om dårlige vaner, vi ændrer dem. Det er vigtigt for mig at du oplever en forskel, at vi ikke bare snakker os dybere ned i problemerne uden at komme videre. Derfor arbejder vi altid løsningsorienteret i samtalerne.

Hvis vi indleder et forløb, så laver jeg et realistisk hjemmetræningsprogram for dig, som er skræddersyet til dine behov og din fysiske formåen. Jeg elsker at hjælpe mennesker med at genfinde motivation og livsglæde og sætter en ære i at mine samtaler ikke bliver “isolerede” øer, men del af en rejse mod mere selvledelse og autonomi. Man lærer jo heller ikke at spille klaver ved at gå til undervisning 8 gange af 50 min., men ved at øve sig i alle døgnets andre timer. Jeg er meget fokuseret på åndedrættets betydning for mental trivsel og bruger åndedrætsprotokoller til skabe modstandsdygtighed overfor stress. 

Jeg er uddannet psykolog (cand.psych.) fra Københavns Universitet og skuespiller fra Statens Teaterskole. Jeg har en solid baggrund som underviser og formidler og har de sidste år arbejdet som klinisk psykolog i et stærkt tværfagligt samarbejde mellem psykologer og psykiatere.

Hvad er bevidst åndedrætstræning?

Forståelsen af åndedrættet bygges op fra teori til praksis og sammen giver bevidstheden af dit enorme potentiale!

Åndedrættet er mere end bare at trække vejret. Det handler om bevidst at manipulere åndedrættet og er det mest effektive redskab til direkte at ændre mentale og fysiske tilstande.

Det er enkelt, sikkert og effektivt. Brugt korrekt, øger det søvnkvaliteten, reducerer stress og forbedrer det generelle niveau for sundhed og velvære.

Åndedrættet er fundamentet for hvordan vi søger at skabe forbedringer og optimere vores mentale og fysiske tilstand. og udgangspunkt for hvert positiv skridt fremad. 

INNERCISE MODULER

1

Åndedrætstræning

Træningen er målrettet til den som ønsker at blive introduceret til åndedrætskontrol og består af videnskabelige åndedrætsmetoder, som er effektive, altid tilgængelige og nemme at udføre.

Træningen afsluttes med valgfri gradvis eksponering til kulde hvor man kan opleve dets effekter på sind og krop.

Åndedrætstræningen er egnet til alle, der ønsker at give vejrtrækning og termotræning en reel chance og mærke effekterne på egen krop og sind.

Mandage, tirsdage, onsdage og lørdage.

2

Grundforløb

Kurset skaber indsigt i åndedrættets styrke og dets betydning for vores velbefindende. Om du vil skabe ro eller energi er vores teknikker styrkende for krop og sjæl.

Vi arbejder med ur-gamle vejrtrækningsteknikker, der grundet videnskabens stigende interesse er ved at få en renæssance - og med god grund!

Metoderne fremmer bevidsthed omkring åndedrættets styrke og betydning for vores velbefindende. Hvad enten du vil skabe ro eller energi er innercise styrkende for krop og sjæl.

3

SaunaGus

SaunaGus er aromaterapi i sauna, hvor duft og varme fordeles af vores gusmester som benytter æteriske olier til sanseindtrykket.

Der vil være mulighed for Isbad før og mellem sessionerne for optimal kontrast og kredsløbstræning.

Hos Innercise anvendes der kun rene æteriske olier til vores SaunaGus så man opnår den optimale afslapning, ro, cirkulation samt fornyet energi og styrke.

Du har mulighed for at kombinere åndedrætstræning med SaunaGus på udvalgte datoer. 

BEVIDST ÅNDEDRÆTSTRÆNING - FORDELE 

ÅNDEDRÆTTET ER FUNDAMENTET FOR GODT HELBRED

Fysisk velvære

  • Reducerer stress
  • Forbedrer blodtilførsel til hjernen
  • Optimerer søvnkvalitet
  • Understøtter god kropsholdning
  • Fjerner toxiner og affaldstoffer via lungerne
  • Reducerer ryg og nakke smerter
  • Mindsker hovedpine
  • Reducerer astma
  • Forstærker de ydre forsvarsværker i kroppen

Mental velvære

  • Reducerer angst
  • Reducerer søvnløshed
  • Forebyggelse mod depression
  • Øger selvtillid
  • Bedre klarsyn og fokus
  • Reducerer tankemylder
  • Forbedrer beslutningsevne
  • Understøtter sunde relationer
  • Øger selvværd

Personlig udvikling

  • Dyrker kreativiteten
  • Forbedrer intuitiv beslutningstagning
  • Forbedrer empati
  • Balance mellem arbejde og privatliv
  • Forbedrer drive og produktivitet
  • Opmuntrer til at sætte mål
  • Forbedrer personlige relationer
  • Øger følelsesmæssig intelligens
  • Forbedrer resiliens