Rejsen er sat i gang! Indtil vi ses næste gang skal du, med støtte og support fra din makker, arbejde med at flytte grænserne for hvor meget energi og styrke du er i stand til at skabe med hjælp af adrenalin og bevidsthed.

Modsat vil Interoceptions Øvelsen gøre dig i stand til at forbedre dit fokus, lukke alt ude og skabe rammerne for fred, harmoni og frihed i sindet. Der er 2 øvelser, som der skiftes mellem hver dag indtil vi ses igen. 

Den første øvelse handler om at etablere forbindelse fuldt ud med dine arme og bryst og se hvor mange armbøjninger du kan tage, med samme udgangspunkt og position som vi etablerede i baseline testen.

Hvordan du forbereder dig bedst muligt:

- 4 runder åndedrætsøvelser hvor fokus er på indånding gennem munden (sympatisk dominans)

- I sidste runde afslutter du med vejrhold på indånding og går direkte til armbøjninger, altså ingen indånding og tryk, men direkte til armbøjninger.

- Du forbereder allerede dit sind i vejrholdet mellem runderne, at du laver armbøjninger med maksimalt effekt og styrke.

Hvad er du i stand til?
Hvad er dit mål?
Sæt målet i begyndelsen af ugen!

Tip: Hvis du har en pulsmåler, så brug den for at registrere hjerteslagene under udførelse af øvelsen så du kan se om du flytter grænser (hvis du er til den slags).

Næste øvelse er Interoceptions Øvelsen. Denne øvelse handler om at sætte sindet til at forbinde med sig selv. Observere åndedrættet på samme vis hvor vi lavede øvelsen sammen og fandt baseline for din evne til at opretholde fokus. Det er en indadgående rejse for at tage kontrol over sindet.

Hvordan du forbereder dig bedst muligt:

- 4 runder super ventilation hvor du i alle runder går ind i vejr holdet med en neutral udånding. Vejrholdet tilgås med ro og tillid, ingen forcering af længden. Fokus her er på indånding gennem næsen (parasympatisk dominans)

- I sidste vejrhold rettes den interoceptive fokus på at lukke ned for sindet og tankerne og visualisering af åndedrættet påbegyndes.

- Når du ikke kan holde vejret mere, giver du åndedrættet tilbage til det ubevidste åndedræt, som du observerer og påbegynder tælle øvelsen indtil du ikke længere kan holde fokus og tankerne forstyrrer.

Hvad er du i stand til?

Hvad er dit mål?
Sæt målet i begyndelsen af ugen!

Tip: Få aben på skulderen til at tie stille og søg efter nøglen til kontrol skabet. Herinde fra er alt muligt..søg og du skal finde!

Vi ses snart igen!

OBS:
Medbring rygsæk, godt fodtøj og badetøj til næste gang!